XAU (نماد طلا در فارکس) چیست، مخفف آن چیست؟ چگونه XAU را محاسبه کنیم؟ یکی از اصطلاحاتی که اغلب در بازار شنیده می شود XAU است. XAU، که هم در اخبار و هم در برنامه های کاربردی ردیابی بازار ظاهر می شود، باید توسط همه کسانی که می خواهند دنیای سرمایه گذاری را درک کنند، یاد گرفته شود.

اگرچه به این سوال که XAU به چه معناست را می توان به طور خلاصه به عنوان اونس طلا پاسخ داد، اما باید از جنبه های مختلفی مانند نحوه محاسبه، نحوه استفاده از آن در بازارهای فارکس و نحوه تعیین آن پرداخت.

بیشتر بخوانید: سامانه مودیان پرشین

نماد طلا در فارکس چیست؟

XAU نماد طلا در بازارهای بین المللی است و اغلب به عنوان معیاری برای سنجش عملکرد طلا به عنوان ابزار سرمایه گذاری استفاده می شود. از آنجایی که طلا به عنوان دارایی ایمن در نظر گرفته می شود، شاخصی برای عملکرد اقتصاد جهانی نیز محسوب می شود.

وقتی به بسط XAU نگاه می کنیم، می بینیم که AU نماد عنصر طلا است. پس چرا طلا را XAU می نامند نه AU؟

اگر چیزی در مورد جفت ارز در بازار فارکس بدانید، ممکن است دیده باشید که دلار استرالیا با حروف AU شروع می شود. به عبارت دیگر، برای جلوگیری از سردرگمی، حرف X جلوی AU طلا اضافه می شود. در فارکس، XAU به معنای طلای معامله شده با ارزهای دیگر است.

بیشتر بخوانید: نرم افزار حضور و غیاب رایگان

معنی XAU از کد استاندارد ISO 4217 برای یک اونس طلا می آید.

طلا یا XAU به عنوان ارز پذیرفته می شود. در گذشته، XAU به معنای ارزی بود که برای کالاها پرداخت می‌کردید. امروزه معنای XAU یک سرمایه گذاری برای محافظت در برابر تورم است. بسیاری از مردم از طلا به عنوان یک پناهگاه امن استفاده می کنند زیرا طلا تمایل دارد ارزش خود را در طول زمان حفظ کند.

XAU/USD برچسب طلای لحظه ای است که در بازار ارز معامله می شود. طلا (XAU) در برابر دلار آمریکا (USD) معامله می شود و قیمت آن نشان دهنده هزینه یک اونس طلا به دلار آمریکا است.

XAU/USD در بازار فارکس مانند سایر جفت ارزها معامله می شود.

یکی از دارایی های محبوب، XAU/USD، ارزش طلای نقدی در برابر دلار آمریکا است و طلای نقدی با اونس تروی معامله می شود. قیمت بازار XAU/USD نشان دهنده ارزش دلار آمریکا برای 1 اونس طلا است. به عنوان مثال، اگر قیمت فعلی بازار XAU/USD 1840.50 باشد، این بدان معناست که هر اونس طلا 1840.50 دلار ارزش دارد.

به هر حال، اونس یک واحد اندازه گیری است و در بسیاری از کالاهای غیر از طلا مانند پلاتین، پالادیوم و مس استفاده می شود. اگر بخواهیم به اختصار به چیستی کالا پاسخ دهیم، می توان گفت که به انواع کالاهایی که در معرض تجارت و درآمد هستند، کالا می گویند.

اونس که با علامت OZ نشان داده می شود، از قرون وسطی مورد استفاده قرار می گرفته است و انواع مختلفی دارد. در حالی که اونس تروی به طور کلی در بازارهای بین المللی ترجیح داده می شود، اونس آویردوپویس در بریتانیا استفاده می شود.

1 اونس تروی طلا معادل 31.1034768 گرم است، در حالی که 1 اونس آویردوپوآ معادل 28.349523125 گرم است. تقریباً 32.15 تروی اونس در 1 کیلوگرم وجود دارد. بنابراین 1 اونس طلا در استانداردهای جهانی 31.1034768 گرم شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: طلا چیست و در کجا استفاده می شود؟ (بخش اول)

چگونه نماد طلا در فارکس را محاسبه کنیم؟

همانطور که در بالا ذکر شد، XAU با استفاده از واحد اندازه گیری اونس تروی محاسبه می شود. اگر می خواهید XAU را بر حسب اونس تروی محاسبه کنید، باید بدانید که 1 اونس طلا 31.10 گرم است.

البته، شما باید قیمت طلای زنده را دنبال کنید. زیرا قیمت XAU دائما در حال تغییر است. حال بیایید در مورد آنچه بر قیمت فلز زرد تحت عنوان محاسبه XAU_نماد طلا در فارکس تأثیر می گذارد صحبت کنیم. زیرا فلز گرانبها که پناهگاه امنی است می تواند تحت تاثیر نوسانات حتی جزئی در بازارهای بین المللی قرار گیرد.

رابطه منفی بلندمدتی بین دلار و قیمت طلا وجود دارد.

وقتی می بینیم قیمت طلا فقط یک نرخ ارز است، باید این عوامل را در نظر گرفت. بله، در سیستم بازار آزاد، طلا یک ارز است. طلا قیمتی دارد و این قیمت بر اساس سایر اشکال مبادله مانند دلار آمریکا، یورو و ین ژاپن در نوسان است.

طلا را می توان خریداری و ذخیره کرد. اما به طور کلی به عنوان روش پرداخت مستقیم استفاده نمی شود. با این حال، نقدینگی بالایی دارد و تقریباً با هر ارزی به راحتی می توان آن را به پول نقد تبدیل کرد.

مواقعی وجود دارد که طلا احتمالاً بالاتر می رود و مواقعی وجود دارد که سایر ارزها یا طبقات دارایی عملکرد بهتری دارند.

انتظار می‌رود طلا در دوره‌هایی که اعتماد به پول کاغذی کاهش می‌یابد، جنگ‌ها اتفاق می‌افتد و سهام متحمل ضرر و زیان قابل توجهی می‌شوند، عملکرد خوبی داشته باشد.

سرمایه گذاران می توانند طلا را به طرق مختلف معامله کنند، از جمله خرید طلای فیزیکی، قراردادهای آتی و ETF های طلا. آن‌ها می‌توانند با خرید قراردادهای مابه‌التفاوت (CFD) بدون داشتن دارایی پایه، در تغییرات قیمت شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: طلا چیست و در کجا استفاده می شود؟ (بخش دوم)

چگونه از XAU در فارکس استفاده کنیم؟

چگونه از XAU در فارکس استفاده کنیم؟

از آنجایی که XAU/USD تمایل به معامله در محدوده ای دارد، یکی از ساده ترین استراتژی ها شناسایی فرصت های خرید یا فروش در اوج و پایین های قبلی جفت معاملاتی است.

برای مثال، سرمایه‌گذاران می‌توانند زمانی که طلا در روند صعودی قرار دارد، یک موقعیت خرید باز کنند و بالاترین قیمت قبلی را به عنوان قیمت فروش هدف قرار دهند. یا زمانی که طلا در روند نزولی قرار دارد، او می تواند موقعیت فروش باز کند و منتظر پایین ترین سطح قبلی به عنوان قیمت فروش باشد.

اگر بدانید فارکس چیست، همچنین می‌دانید که بازاری با بالاترین حجم تراکنش در جهان، 24 ساعت شبانه‌روز و 5 روز هفته باز است. با استفاده از ویژگی هایی مانند تجارت دو طرفه و اهرم در بازار فارکس، می توانید هم در زمان افزایش و هم در زمان کاهش قیمت ها درآمد کسب کنید.

از آنجایی که معاملات آنلاین طلا به طور بالقوه می تواند نسبت به سایر ارزها نوسان کمتری داشته باشد، سرمایه گذاران می توانند از آن به عنوان پوششی در برابر سایر موقعیت های باز استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: مدیریت ریسک بورس چیست؟

طلا حجم جهانی ثابتی دارد قابل افزایش نیست.

نماد طلا در فارکس مانند هر ارز یا کالای دیگری در بازار فارکس معامله می شود. معامله گران می توانند قراردادهای XAU را که نشان دهنده مقدار معینی از طلا هستند، بخرند و بفروشند. قیمت XAU مانند هر دارایی دیگری بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود.

قراردادهای XAU عموماً بر حسب اونس معامله می شوند و یک قرارداد نشان دهنده 100 اونس طلا است. بنابراین اگر قیمت XAU 1800 دلار در هر اونس باشد، یک قرارداد XAU به ارزش 180000 دلار خواهد بود.

سرمایه گذاران می توانند مانند هر جفت ارز دیگر، قراردادهای XAU را از طریق یک کارگزار خریداری و بفروشند. برخی از کارگزاران ممکن است معاملات اهرمی را در XAU ارائه دهند، که به سرمایه گذاران اجازه می دهد موقعیت بیشتری را نسبت به سرمایه خود کنترل کنند.

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که معاملات اهرمی با افزایش ریسک همراه است و سرمایه گذاران باید همیشه در معامله با اهرم مراقب باشند.

بیشتر بخوانید: سیستم اهرم چیست؟ نمونه های معاملاتی اهرمی

استفاده از نماد طلا در فارکس در استراتژی های معاملاتی فارکس

راه های زیادی برای معامله گران وجود دارد که از XAU در استراتژی های معاملاتی فارکس خود استفاده کنند. می توانیم برخی از آنها را به شرح زیر فهرست کنیم.

به عنوان یک دارایی امن:

در زمان عدم اطمینان اقتصادی یا نوسانات بازار، سرمایه گذاران ممکن است سرمایه گذاری در دارایی های امن مانند طلا را در نظر بگیرند. با نظارت بر قیمت XAU، سرمایه گذاران می توانند فرصت های بالقوه برای خرید یا فروش سایر دارایی ها را بر اساس احساسات بازار شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین پوشش در برابر تورم چیست؟ (سوالات متداول)

به عنوان محافظ در برابر تورم:

طلا اغلب به عنوان پوششی در برابر تورم در نظر گرفته می شود، زیرا زمانی که تورم بالا است ارزش آن افزایش می یابد. سرمایه گذاران ممکن است خرید قراردادهای نماد طلا در فارکس را به عنوان راهی برای محافظت از پرتفوی خود در برابر اثرات تورم انتخاب کنند.

به عنوان راهی برای تنوع بخشیدن به سبد خود:

گنجاندن قراردادهای XAU در یک پرتفوی متنوع می تواند به پخش ریسک در بین طبقات مختلف دارایی کمک کند. سرمایه گذاران ممکن است انتخاب کنند که بخشی از پرتفوی خود را به قراردادهای XAU به عنوان راهی برای متعادل کردن ریسک و بازده بالقوه اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار اسناد

نماد طلا در فارکس

نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سرمایه گذاری سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی خواهید داشت.

برنامه سهامداران، نرم افزار سهامداری، نرم افزار امور سهام و سهامداران . نرم افزار امور سهام، برنامه مدیریت امور سهام، نرم افزار مدیریت امور سهام، برنامه تحلیل سهام . نرم افزار مدیریت امور سهام، نرم افزار امور سهامداری، نرم افزار سهامداران، نرم افزار سهام، نرم افزار خرید سهام . برنامه پیش بینی قیمت سهام، برنامه پیشنهاد بهترین سهام، برنامه مدیریت سبد سهام، برنامه ردیابی سهاماپلیکیشن ردیابی سهام، نرم افزار مدیریت سهام . برنامه مدیریت پرتفولیو، برنامه مدیریت سهام در بورسنرم افزار مدیریت سهام اندروید، نرم افزار مدیریت سبد سرمایه گذاری، برنامه مدیریت سبد سرمایه گذاری . برنامه مدیریت سبد سهام در بورس، نرم افزار مدیریت پورتفولیو